Sunday, October 22, 2017 @ 6:20 AM  0 stares
Sawadee Kha. Kap Kun Kha.

Ewah. Acah je. Padahal dua tiga perkataan je aku tahu sebenarnya. Leulz noob as always.

Gais, kalini aku short vacation bersama my parents terchenta. Haduuu. Rasa macam anak tunggal gais. Rasa macam wow bestnya wow anak tunggal. Hahaha! It's been a looooong time ago, jalan-jalan Langkawi dengan mama and papa then semua adik-beradik aku jealous. Ehem. Kalau dah dengar aku dapat pergi rabi, korang fikir-fikirkan lah hahaha!

Ok, perjalanan aku ke Krabi singkat je. 3 hari 2 malam. First day, dah habis macam tu je masanya disebabkan flight delayed. Aku ok je gais. Sampai sana dah gelap sebab hujan lebat. Ohya, perjalan dari Krabi International Airport ke Ao Nang agak jauh. Kiteorang terus ke Good Will Hotel, Ao Nang. Hotel dekat sini memang banyak, korang just pilih je ok. Hotel yang aku stayed ni memang tiptop ah, turun bawah terus jumpa kedai makan. Kiri kanan memang fun habis ah. Plus, hotel ni sesuai kalau korang bersama family. & kalau nak dengan kawan-kawan area sini banyak je hotel untuk backpackers.


Sebelah tu ada extra bed. Ye, aku tidur dengan parents aku. Huhu.

 Lepas solat, mandi semua papa lapar perut. Kiteorang pergi restoran berhadapan dengan hotel ni which is Bangboo Seafood Halal. Orang Malaysia memang ramai kat sini. Makanan sedap lah aku bagi 4/5 bintang.. kurang 1 bintang sebab portion dia tak banyak. Huhu. This time, aku kena control makan disebabkan papa belanja kawan-kawan mama. Ahaks. Nah, aku share makanan depa ni. Korang jangan lapar pulak. *telan air liur*





TomYum Seafood Putih. 
Tak pedas mana, sesuai dengan tekak aku.


Ikan ni aku taktahu ikan menda tapi dia masak dengan garam yang bertimbun. 
Ha, gethew. Rasa ok ok lah, aku kata biasa je, papa kata luar biasa.

Selesai makan, kiteorang jalan-jalan. Bandar Ao Nang ni memang hidup lah pada waktu malam. Kebetulan, mama tak bawak tshirt untuk ke pulau esok so kiteorang pun pergilah cari. Aku pun bantai tak bawa selipar, so terpaksa lah beli. Yelah, takkan nak pakai kasut kot naik bot nanti? So, jumpalah sebuah kedai ni dekat dekat je dari hotel. Harga oklah berpatutan. Jalan-jalan lagi terjumpa Pancake Krabi gais. Sumpah excited nak mampos padahal aku baru sedar sepanjang aku jalan memang belambak yang jual kahkah. So.. aku try lah Banana Nutella Pancake. Rasa macam hm roti canai? Hahaha, tapi rasa lain lah kot sebab makan dekat Thailand? Lol.





Next.. masih menternak lemak. Mama nak cari som tum pulak gais. Don't worry gais, street food dia memang bersih lah sepanjang aku pergi and memang banyak halal food. Paling penting korang jangan was-was je ok?



Hak ni pulak, Pad Thai Seafood. Weh. Sumpah Sedap.
Tapi.. banyak taugeh! :'))

Setelah masing-masing dah habis menternak lemak. Maka berakhirlah hari pertama di Krabi. Kita jumpa di entri seterusnya!