Monday, October 23, 2017 @ 7:10 AM  0 stares
Day 2.

Macam biasalah, breakfast dulu. Lepas breakfast kiteorang ambil Tuk Tuk sampai ke stesen boat. Ah, aku taktahu tempat tu nama apa huhu. Ok, taku ambil pakej ke 4 pulau sekaligus. Phra Nang Cave Railay, Chicken Island, Tup & Mor Island & Poda Island.


Start with Phra Nang Cave Railay. Tempat ni Subahanallah. Lawa sangat! Rasa macam di kayangan weh. Air dia jernih plus memang biru gila gila. Aduhai korang imagine lah sendiri. But, tempat ni aku tak turun sebab aku takut air? I meant, aku risau lemas sebenarnya :'))




Believe me, bila tengok real lagi wow air dia oi.

Next island is Chicken Island. Ok kat sana kiteorang tak berhenti, just yang bawa boat tu tunjuk je. Yelah nampak je ayam tu. Biasa je padahal hahaha. 

Third station. Tup& Mor Island. Dekat sini kita boleh turun and can take a lot of pictures yay! Lama juga masa diambil kat sini sebab banyak tempat boleh jalan-jalan. Tourist memang semua berhenti sini. 


Lek pa, jangan eksited ngat. Huhu.






Tbh, aku tak pandai berenang. Gambar ni acah-acah masuk dalam air jelah. 
Thanks to papa sebab power ambil gambar camni kahkah.




Ha, cam biasa ah. Depa ni kalau aku merantau memang kena bawa. 
Nak bawak betul-betul cam berangan so bawak tipu-tipu jelah kan? Eh?

.
.
.

Poda Island!




Gerun okay nampak mendalah ni. 


Banyak gambar but at the same time aku rasa mual sebab aku mabuk laut. Sumpah rasa pening nak mampos. Takleh bla nya bila atas boat je rasa pening, bila dah turun pergi pulau tu elok je aduh perangai betul. Korang kalau rasa macam tu better sediakan nenas kot? Katanya dapat hilangkan rasa pening. Huhu

Dah kita tutup salam pasal pulau. Seterusnya balik ke Ao Nang semula. Kawan-kawan mama semua penat sebab main air bagai, so kiteorang 3 gerak asing. Kiteorang still nak berjalan tapi papa nak cari cafe nak lepak pula. Jalan-jalan dalam 2km gais baru jumpa cafe. 


Ini lah gunanya jadi anak, ambil gambar mak ayah. 
Ceh.



Time ni mama tetiba nak pulut mangga. Yelah ma, makanlah ma.
 #esokdiet




Finally! Sampai destinasi yang dituju.
Doi Chaang Coffee.


Semua dah penat berjalan, at last naik Tuk Tuk ke hotel.
Balik, tidur! Yayy!

.
.
.

Dinner Time! Masih di Bangboo Seafood Halal. 
Paling mudah sebab papa suka dekat sini eventho masih banyak lagi halal food area sini.
Leulz.


Look. At. This. Seafood. Omg.
Sumpah semua fresh & semua besau besauu.


Baru dapat makan bertiga ehehe.


Gambar agak blur but aku nak sahre juga.
Ini namanya belankas, dibuatnya kerabu.
Rasanya? Rasa macam isi ketam but ketam lagi banyak isi, belankas ni banyak telur and rasa dia so so je. Haa, tu je aku dapat explain.



Aee, cutenya mama macam anak bongsu dia! :'))

Next, jalan-jalan cari makan lagi. Hahaha.
Korang lek, perut aku masih boleh ternak lemak.



Masjid di Ao Nang. Dah kata sini ramai muslim. Hiks.


Tengoklah siapa paling happy bila dapat makan durian.



Som Tum lagi. Mama lata dia takleh tidur kalau tak makan Som Tum tiap malam.
Lol okay ma.

Gais, mama dah penat berjalan so tinggallah aku dengan ayah aku je.
Cari cafe lah apa lagi gais! Before that, aku saje nak share night view of Krabi.



Taktahu tapi aku rasa mekdi sini comel gila.



Yayy jumpa Starbucks!




Starbucks Thai tak banyak beza pun berbanding Malaysia but memang lah ada keunikkan dia tersendiri. Ewah. Gethew.



Hibiscus Tea with Pomegranate Pearls.
Sedap teruk sampai nak nangis rasanya.



Takpe lah pa.. thanks a lot ambilkan gambar.





Yayy! Done tahniah baca sampai habis! :)