Tuesday, November 14, 2017 @ 10:17 PM  0 stares
Alooooha!


Lama gila tak pergi Utara! As always, aku pergi dengan parents aku je. Biasalah inilah gunanya jadi anak bongsu, tukang sembang plus tukang tolong tengok waze. Leulz. So, aku taktahu kenapa aku berani sangat naik bas Kuantan to Kota Bharu alone sampai pukul 6 pagi. Bangganya! *tepuk bahu sendiri* Ok, then next day terus gerak ke Taiping, Perak y'all!

Dalam perjalanan ke Perak, tak sah kalau tak berhenti dekat Puncak Titiwangsa. Ada kawasan rehat dekat sini, try pau kat sini memang padu. Tapi, aku tak sempat snap gambar pau tu sebab kebuluq sangat hiks. Nah, gambar area puncak ni dahlah sejuk pastu tenang gila gais.





Eh, ada gambar pau lah. Eh, comelnya mama hahaha!

.
.
.



Masih meneruskan perjalanan sambil mendengar papa cerita saat-saat 
dia tinggal di Taiping dulu.


Tak sampai Taiping lagi gais, kiteorang singgah lunch di Restoran Ikan Bakar Tasik Raban.
Silakan waze ye, aku tak sure location dekat mana sebenarnya. 
Rambang mata ooooi.


Ikan ni sumpah power gila. Isi dia putih, memang fresh and sambal mendatah dekat atas tu depa punya signature aku rasa. Air asam dia pun aduhai sooooodap! Lulus! Ohya, ikan ni banyak size korang boleh pilih nak size besar mana.


Ni yang mama papa pilih.. kalau aku lah, makan ikan tu pun dah cukup.


.
.
.

FINALLY, HELLO TAIPING TERCHENTA!

Dah sampai Taiping, aku stayed dekat rumah Kak Long aku. So, korang kalau nak cari hotel area bandar Taiping ni mudah je. Banyak je hotel area sini. Hiks.

Dah petang, wajib singgah Larut Matang Hawker Centre.



Met my super duper annoying niece, Damia.


Masuk dalam ni, memang rugi kalau tak try Pesemboq Power Noks Harey ni.


Nah buat tatapan kalian. Yang sedapnya, kuah dia ha. 


Makanan kedua wajib makan gais. Kiteorang kalau datang Taiping memang wajib pergi tempat ni. 
YES, WAJIB!


Hari makin gelap, papa pun tak larat dah keluar. Semua dah tewas & bersedia untuk ternak lemak hari seterusnya. Ciao gais jumpa di entri seterusnya!